fredag 23 januari 2015

Ormsta Hat - in twined knitting

We have had snow the last days and I am glad to have a new hat. This hat is in twined knitting and inspired by the stitch pattern on my Ormsta wrist-warmers. (You can download the pattern for the Ormsta wrist-warmers for free from my blog and Ravelry)
I do not often add a tassel to a hat, but something made me do just that with this one. I am rather pleased that I did.
As always (almost) the yarn is from Wålstedts. I used 145 grams. The knitting was done on steel dbpns 2½ mm.

1 kommentar:

  1. Dette er en fantastisk blogg. Jeg lærte denne strikketeknikken av en dame som jobbet på Folkemuseet i Oslo. Den er lite kjent i Norge, bare brukt som arbeidsvotter i grensetraktene i øst inn mot Sverige. Jeg har brukt mye et garn som heter Mitu fra Rauma Ullvarefabrikk i Romsdal. Det er et lett-tvunnet s-garn som passer til pinner 3,5-4, og det floker seg ikke. Jeg leter etter kurs eller seminarer der jeg kan lære mer. Dessverre er det kurset som holdes i mai en tid jeg ikke kan. Kjenner noen til andre kurs?

    SvaraRadera